52 стилі життя в Карпатах: відродження традиційних культур праці

Донор Програма транскордонного співробітництва Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна на 2014-2020
Роль у проекті Основний виконавець
Партнери Торгово-промислова палата повіту Сату-Маре (Румунія), Кошицька регіональна організація туризму (Словаччина), Туристична організація ABA (Угорщина) та управління міжнародного співробітництва, євроінтеграції, туризму та інвестицій Івано-Франківської ОДА (Україна)
Період виконання 25 жовтня 2019 – 24 жовтня 2021
Територія діяльності Івано-Франківська й Закарпатська області України та повіти Марамуреш і Сату-Маре Румунії, Кошицький і Пряшівський краї Словаччини, регіони Боршод-Абауй-Земплен та Саболч-Сатмар-Берег Угорщини

Кожен з цільових прикордонних регіонів проекту багатий незвіданою спадщиною, серед якої недоторкані пейзажі та дивовижні люди. Проте, відповідаючи всім запитам сучасного відвідувача з культурною метою, різноманітні традиційні способи життя та культури праці місцевого населення Карпат зникають через наступ технічного прогресу та нехтування місцевими стейкхолдерами. Регіони стикаються з постійними труднощами у забезпеченні пристойних туристичних пропозицій та утвердження на нових ринках, в той час як власникам спадщини – місцевим громадам – бракує креативності, управлінських знань та зв’язків з туристичною індустрією. Ці території, не зважаючи на існування безлічі атракцій, все ще відносно невідомі як дестинації туристичної спадщини.

З огляду на це метою проекту є збільшення відвідуваності і створення нових можливостей щодо джерел доходу у прикордонних громадах шляхом розробки й популяризації унікального туристичного досвіду, побудованого навколо традиційних культур праці і способів життя в межах спільної для цільових регіонів дестинації Карпатської живої спадщини.

Для досягнення мети партнери перетворять місцеві активи нематеріальної культурної спадщини на 52 ринкові продукти (по 13 продуктів у кожній з країн), надаючи різноманітні можливості для підприємців та місцевого населення, мотивуючи надалі використовувати традиційні практики, розвивати повагу до спадщини та сприяти її збереженню. В рамках проекту партнери ідентифікують локальні осередки, сімейні підряди чи окремих осіб, що займаються традиційним сільським господарством, виробництвом автентичної їжі та ремісництвом, переважно у віддалених сільських районах та працюватимуть з ними, щоб зробити їхній стиль життя й унікальні життєві історії ядром повноцінних ринкових пропозицій – туристичних пакетів для турів вихідного дня. Для просування пакетів проект використає інноваційні технології проникнення на туристичний ринок: буде створено два електронні туристичні продукти – онлайн-музей традиційних культур праці і побуту Карпат та віртуальний гід (мобільний додаток) Карпатською живою спадщиною, також будуть створені інтерпретаційні документальні фільми з історіями життя людей – носіїв живої спадщини – пекарів, пастухів, сироварів, майстрів, тощо. Перший досвід знайомства з живими культурами праці відвідувач отримає на транскордонному фестивалі традиційних культур праці в Румунії.

Партнери створять платформу для транскордонного співробітництва стейкхолдерів та постачальників товарів і послуг, де вони зможуть обмінятись думками щодо бажаного майбутнього дестинації,  створити нові ринки для місцевих продуктів та нові транскордонні підприємницькі ініціативи. Цим самим проект побудує ланцюги постачання сталого туризму та підтримуватиме малі підприємства і приватних підприємців, які працюють у секторі традиційного сільського господарства, продовольчих товарів та ремесел, з метою продажу місцевої продукції. Діяльність в цьому напрямку передбачає дослідження туристичного ринку, транскордонну майстерню-подорож дестинацією для  туроператорів в’їзного туризму, тренінги для постачальників, включених до регіональних туристичних пакетів. Партнери акумулюють ефективні практики у сфері місцевої спадщини та культурного туризму, створять та опублікують посібник з креативності для місцевих громад у перевтіленні культурної спадщини.

Для того, щоб зробити більш впізнаваними нові можливості культурного туризму під спільним брендом дестинації Карпатської живої спадщини, партнери виготовлять ряд брендових атрибутів, в т. ч. уніформи, сувеніри, демонстраційні стенди та створять промо-тизер. Проект налагодить співпрацю з ентузіастами культурних подорожей (тревел-блогерами), організувавши експедицію дестинацією з пізнання її живої спадщини. Багата промоційна література та візуальна реклама захоплять потенційних відвідувачів унікальними історіями простих людей, носіїв традиційних карпатських культур та викличуть бажання відвідати її. Й на завершення проекту, задля мережування, живого спілкування, обміну досвідом у царині Карпатської живої спадщини партнери запросять усіх стейкхолдерів на Міжнародний форум партнерів Карпатської живої спадщини.

4-7 серпня 2020 р. відбувся тренінг для українських представників Мережі Go52 Heritage Weekends зі створення туристичного продукту, інтерпретації та сторітейлінгу в екскурсійній діяльності, під час якого учасники структурували власні проекти вікенд-турів та розпочали підготовку бізнес-планів цих турів. Окремими блоком тренінгу було навчання з інтерпретації спадщини та використання технік інтерпретації і сторітейлінгу в спілкуванні з відвідувачами.

Натхненні ідеї, унікальні рішення, сталі результати

ПІДТРИМАЙТЕ НАС

Наші
контакти