Карпатська мережа кулінарної спадщини

Донор Програма прикордонного співробітництва ЄІСП «Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна» на 2007-2013 роки
Роль у проекті Основний виконавець
Партнери Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради (Україна), Асоціація «Еколоджік», Торгово-промислова палата повіту Сату-Маре (Румунія), Асоціація «Шамос-Базар» (Угорщина), Кошицьке регіональне представництво Словацької торгово-промислової палати (Словаччина), Європейська мережа кулінарної спадщини з представництвом у Швеції (асоційований партнер)
Період виконання 1 квітня 2012 – 31 січня 2014
Територія діяльності Івано-Франківська обл. України, повіти Марамуреш та Сату-Маре Румунії, область Саболч-Сатмар-Берег Угорщини, край Кошице Словаччини

Проектом засновано мережу Карпатської кулінарної спадщини з числа представників кулінарної галузі, місцевих виробників продуктів харчування, представників туристичної галузі та ОГС чотирьох країн (понад 350 представників), розроблено та затверджено стратегію розвитку мережі, де визначено її напрямки діяльності та принципи членства. Шляхом відкритого конкурсу було обрано логотип Мережі з-поміж 34 пропозицій від 10 учасників конкурсу з України, Румунії, Угорщини та Словаччини. Переможцем було визнано дизайнера з Івано-Франківська, що запропонував в якості логотипа стилізоване зображення паруючого горщика на вогнищі. Це зображення було широко анонсоване та популяризоване серед місцевих представників бізнесу та споживачів цільових регіонів.

Також проектом розроблено інструкції з використання бренду / логотипу мережі та перекладено усіма мовами країн її діяльності. Проектом було проведено дослідження малих виробників традиційних продуктів харчування та представників бізнесу й організацій, дотичних до галузі, підготовлено звіт за результатами дослідження. В ході дослідження було опитано 806 респондентів з цільових регіонів проекту. З метою покращення якості місцевих продуктів було розроблено та затверджено програму сертифікації Мережі, яку було представлено під час міжнародного круглого столу в Івано-Франківську (Україна) «Міжнародні стандарти якості продуктів харчування у контексті збереження карпатської кулінарної спадщини» (березень 2013, 40 учасників). Завдяки програмі сертифікації партнерами проекту було сертифіковано згідно мережевих стандартів та присвоєно спеціальні сертифікат та відзнаку – знак Мережі – 55 приватним компаніям та навчальним закладам цільових регіонів.

Проектом був розроблений та запущений багатомовний веб-ресурс Мережі www.culinaryheritage.org.

З метою просування місцевих кулінарних традицій було проведено Конкурс кулінарної майстерності для навчальних закладів Карпатських країн (листопад 2013 р., Івано-Франківський технікум ресторанного сервісу та туризму Київського національного університету харчових технологій, 120 учасників та 100 глядачів).

Було проведено Міжнародний фестиваль карпатської кухні (травень 2013, під час дня міста Івано-Франківська, понад 10 тис. відвідувачів), що поєднав кулінарне шоу просто неба, кулінарні майстер-класи на головній сцені міста та приготування традиційних карпатських страв знаними шеф-кухарями та народними майстрами чотирьох карпатських країн у найкращих ресторанах міста.

Було проведено 3 регіональні фестивалі кулінарної спадщини, що залучили багаточисельну аудиторію учасників та глядачів (серпень 2013 у Требишові, Словаччина; вересень 2013 у Негрешті Оаш, Румунія; вересень 2013 у Ніредьгазі, Угорщина). Було зібрано унікальну колекцію з 220 старовинних рецептів традиційної кухні цільових регіонів проекту та створено багатомовні проморолик мережі та проморолик, що висвітлює діяльність та результати проекту.

Окремо було розроблено бізнес-плани 5 регіональних турів, заснованих на місцевій кулінарній спадщині, куди було залучено 63 представники місцевого бізнесу, дотичного до галузі. Задля просування членів мережі та підвищення їх технічної спроможності було визначено та задоволено потреби 40 представників бізнесу. Крім того, у чотирьох регіонах діяльності проекту було проведено 4 спеціалізовані навчання для підприємців, залучених до Карпатських кулінарних турів у цільових країнах проекту, а також спільна зустріч партнерів Мережі у грудні 2013 р. (77 учасників з усіх цільових регіонів проекту). Було створено, видано та частково розповсюджено промоційну літературу Мережі. Маршрути турів кулінарної спадщини у всіх 4-х країнах були апробовані під час ознайомчого візиту оглядачів відомих міжнародних туристичних видань та туроператорів у серпні 2013 (15 учасників, опубліковано 8 статей об’ємом 31 стор. А4 загальним накладом 583 000 копії, 4 окремих промо-статей в мережі Інтернет та 4 відеосюжети). Під час виконання проекту було відстежено 364 публікації в мас-медіа цільових країн (інтернет, друковані видання, відео та аудіосюжети).

Натхненні ідеї, унікальні рішення, сталі результати

ПІДТРИМАЙТЕ НАС

Наші
контакти