Чому креативні індустрії?
Останнім часом інформаційний простір ряснить публікаціями, що міська креативна економіка – двигун технологічних і культурних інновацій. І це аксіома, адже креативні бізнес-ідеї роблять будь-яке місто непідробно сучасним і, водночас, відкривають для світу його архаїку – забуту чи маловідому культурну спадщину. Так Івано-Франківські креативники створюють унікальні фішки, на кшталт кулінарного музею «Мулярова», лофтового бізнес-центру з галереєю креативних виробництв «Промприлад-Renovation», модних етно-брендів одягу на кшталт «Chernikova», крафтових сирів під назвою «Станіславська сироварня». Впізнаваність продуктів підсилює міську ідентичність – у такий спосіб формується міська привабливість, у міста з’являється особливий шарм, притаманний тільки йому – такий собі комплекс урбаністичних асоціацій, бажання приїхати сюди знову, придбати дрібничку напам’ять, скуштувати франківське тістечко з доброю франківською кавою.
Чому жінки?
За статистикою в Україні й у місті Івано-Франківську жінки складають понад 60% від кількості підприємців, що ведуть діяльність у креативних галузях, в т.ч. громадське харчування, туризм, текстиль, організація подій та ін (https://socialdata.org.ua/wp-content/uploads/2017/10/Women_and_Men_in-Leadership_Position.pdf). Тож саме представниці слабкої статі переважно вкладають свій талант і турботу в створення привабливої й оригінальної пропозиції іміджевої продукції на споживчому ринку міста. Проте, шлях від дрібної мануфактури до акули бізнесу проходить далеко не кожна з них через зрозумілі причини гендерного характеру: необхідність більшу частину часу приділяти дітям та чоловікові, відповідно, брак часу для розвитку власних управлінських навичок, для вивчення профілю свого кінцевого споживача, що впливає на дизайн та спосіб продажів продукту. Попри це, бізнесам-початківцям бракує технічних можливостей для тестування й ефективного запуску власної продукції (goo.gl/YKDxvL).
Зробити жінку більш організованою, компетентною, заручити її надійним партнерством – означає зробити її менш вразливою та більш успішною у середовищі з чоловічими правилами гри, яким на разі є український бізнес. А якщо забезпечити лабораторію для розробки й тестування продукції й створення презентацій – шанси для знаходження зацікавлених інвесторів зростають в рази.
Чому Туристична Асоціація Івано-Франківщини?
Натхненна ідеєю розвитку жіночих бізнесів, що спрямовані на задоволення потреб відвідувачів міста та посилення їх позитивних вражень від Івано-Франківська як міської культурної дестинації, ТАІФ розпочала створення Акселератора креативних жіночих стартапів. Ідея ж, власне, жіночого менторингу як інвестування в творчий потенціал та розширення бізнес-можливостей жінок, свого часу вивчалася ТАІФом в Польщі та США в одній із найвідоміших світових жіночих спільнот Vital Voices: https://www.vitalvoices.org/what-we-do/individualized-investments/vitalvoices-org/.
Програма Акселератора
Акселератор (центр підтримки) передбачає програму прискореного розвитку десяти відібраних на конкурсній основі стартапів молодих жінок (від 18 до 35 років) у креативних галузях економіки міста. Зокрема, учасниці програми акселерації отримають професійну та колегіальну підтримку менторів (наставниць), які реалізують успішний бізнес у подібній галузі в Україні. Для авторок стартапів буде організовано стажування в компаніях менторів, де вони крок за кроком пізнають себе і свій потенціал, відчуваючи підтримку жінок, що вже є лідерами у відповідних областях. Стажування також буде винятковою нагодою сформувати міцне партнерство між досвідченими лідерками креативних бізнес-галузей та бізнес-леді початківців, здатних швидко вчитися і аналізувати чужий досвід, цінувати супровід та компетентні консультації.
Оскільки жінки в креативних індустріях переважно самоучки у розробці, просуванні, доставці до кінцевого споживача та промоції творчого продукту, навчання, в поєднанні з цілеспрямованим наставництвом успішних колег, дозволить їм заповнити прогалини у спеціальних знаннях та навичках, необхідних для покращення якості продукту та збільшення продажів. Для них буде організовано тренінг з дизайну продукту, що допоможе зробити їхню продукцію більш бажаною і впізнаваною для кінцевого споживача. Невдовзі Акселератор буде обладнано студією майстернею для виготовлення прототипів крафтової креативної продукції, розробки та створення промоційних матеріалів для «розкрутки» нових брендів.
Програма Акселератора передбачає особливий DemoDay – Мережевий захід-інтегрування учасниць з іншими успішними лідерами галузей креативної економіки в Україні та потенційними місцевими партнерами й покупцями. Тут будуть представлені усі 10 стартапів, підтриманих та розвинених Івано-Франківським Акселератором, передбачаються презентації зрілих успішних бізнесів від їх менторів, виступи цікавих спікерів-жінок про історії свого успіху, про важливість інвестування в бізнес-потенціал жінок, до прикладу, Йоланти Квасневської – міністра тіньового жіночого кабміну Польщі, дружини екс-президента Польщі та інвестора в лідерський потенціал жінок (http://news.bigmir.net/world/386743), Тетяни Абрамової – власниці Дому «Ріто» (https://rito.ua/uk/o-kompanii/), що 25 років лідирує на ринку трикотажу України та інших відомих гравчинь в середовищі ділових жінок України та світу.
На разі, готується конкурсна програма з відбору стратапів, розпочався ремонт студії та закуповується обладнання. У грудні очікуйте повідомлення про старт конкурсу.
Акселератор стартує в рамках проекту Туристичної Асоціації Івано-Франківщини «B2B: Creative Women Network», що реалізується ТАІФ за підтримки проекту «Партнерство для розвитку міст» ПРОМІС / PLEDDG ( Федерація канадських муніципалітетів (ФКМ) за фінансової підтримки Міністерства міжнародних справ Канади). Проект розпочався у листопаді 2018 року та триватиме один календарний рік. Офіційні партнери проекту – Агентство з розвитку приватної ініціативи та МБЕРІФ «Українсько-Канадський Бізнес-центр». Більше про Проект ПРОМІС – на веб-сайті www.pleddg.org.ua.