15 грудня 2021 року у новоствореному класі Лісової Школи, що в Центрі Спадщини Вигодської вузькоколійки, відбулося останнє, заплановане в межах проекту «Карпатські лісові школи», засідання робочої групи освітян та представників лісової галузі Івано-Франківської області. До освітньої групи проекту долучилися також викладачі, провідні науковці, кафедри біології та екології Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника та кафедри захисту навколишнього середовища Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу.
На зустрічі команда проекту презентувала розробки уроків, над якими також інтенсивно попрацювали учасники освітньої групи: вчителі-практики та викладачі природничих дисциплін ПНУ. За результатами такої спільної праці вдалося підготувати 12 уроків, що охоплюють опис цілей та результатів, демонструють зв’язок з навчальними планами, за якими працюють вчителі Прикарпатських шкіл, та з іншими шкільними предметами. Також уроки містять теоретичний матеріал для вчителя та практичну частину: детальний план та конспект, з описом вправ, завдань, необхідних для проведення уроків ресурсів та додаткових рекомендацій.

Зазначимо, що зміст розробок уроків базується на принципах лісової школи, які транскордонні партнери погодили ще на початковій стадії проекту, серед яких те, що необхідно дітям, але що часто не в змозі дати повною мірою традиційна школа як через різні об’єктивні, так і не зовсім зрозумілі причини.

Теми уроків об’єднані у три тематичні розділи, що інтерпретують природу та її вплив на життя дітей і суспільства загалом, враховуючи десять базових принципів та, допомагають, краще і глибше зрозуміти взаємозв’язки у природі, складні та часто незрозумілі біохімічні й адаптивні процеси живих організмів, в тому числі – людини, а також послуги, які продукують лісові екосистеми. Так, зокрема, уроки ЛШ будуть погруповані у такі розділи: «Ліс – великий дім і людина – гість у цьому домі», «Необхідність виживання: пристосування у дикій природі та необхідність бути дисциплінованими у людей», «В природі кожен продукує для іншого: так створюється і живе екосистема». Пояснення щодо вибору цих тем, як і детальні інструкції з безпеки, рекомендації щодо одягу, аптечки, спорядження будуть також викладені в посібнику.

Вчителі шкіл міста Долини та Вигодської громади опрацювали розробки та внесли покращення до пропонованих вправ, перевірили фактичну інформацію щодо біорізноманіття місцевих лісів. Викладачі ж виступили рецензентами теоретичного матеріалу, біологічної термінології та внесли слушні зауваження до деяких методів проведення занять, стилістики матеріалу.

На разі, розробки уроків доопрацьовуються експертами проекту, а вчителі, учасники освітньої групи вже запланували проведення пілотних занять, що розпочнуться вже з лютого і мають завершитися у квітні наступного року. Крім того, невдовзі українські освітяни, що внесли суттєвий вклад у підготовку концепції та програми Карпатської лісової школи на базі Центру спадщини Вигодської вузькоколійки, вирушать у повіт Марамуреш на творчу майстерню зі своїми румунськими колегами. Там вони ознайомляться з розробками транскордонних колег та допоможуть їм удосконалити контент їхніх уроків, а також отримають цінний досвід та знайомства.
Проект «Карпатські лісові школи – пілотне співробітництво для збереження природи та екологічної освіти» виконується Туристичною Асоціацією Івано-Франківщини за співфінансування ЄС в рамках Програми транскордонного співробітництва Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна на 2014-2020 роки. Партнерами проекту в Україні є Відділ регіонального розвитку та будівництва Долинської районної державної адміністрації та Вигодська селищна рада Долинського району Івано-Франківської області, а в Румунії – Адміністрація Марамуреського гірського природного парку. Проект триватиме до 30 березня 2022, а територія його реалізації охоплює Івано-Франківську область України та повіт Марамуреш Румунії.
Цей реліз було підготовлено за фінансової підтримки Європейського Союзу. Його зміст є виключною відповідальністю ГО «Туристична Асоціація Івано-Франківщини» і не обов’язково відображає погляди Європейського Союзу.
