10-15 жовтня 2020 року 6 представниць українських туроператорів в’їзного туризму «Відвідай», «КолоКрай», «Юкрейн Тревел Лаб», «Турфірма Надія», «Карпати тревел» («Карпати-інфо», Львів) та «Carpaty Travel» (Яремче) взяли участь у майстерні-промотурі з презентації та апробації новостворених продуктів «Go52 Heritage Weekends» (турів Карпатською живою спадщиною). Тур був організований в межах проекту «52 способи життя в Карпатах: відродження традиційних культур праці», що виконується з жовтня 2019 року Туристичною Асоціацією Івано-Франківщини за співфінансування ЄС в рамках Програми транскордонного співробітництва Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна на 2014-2020 роки. Партнерами проекту є Торгово-промислова палата повіту Сату-Маре (Румунія), Кошицька регіональна організація туризму (Словаччина), Туристична організація ABA (Угорщина) та управління міжнародного співробітництва, євроінтеграції, туризму та інвестицій Івано-Франківської ОДА. Детально про проект – тут: https://bit.ly/34hJxhT.

Під живою спадщиною транскордонна команда проекту розуміє нематеріальні культурні надбання у тісному зв’язку зі стилем життя та культурами праці мешканців прикордонних регіонів чотирьох країн – повіту Марамуреш та Сату-Маре Румунії, регіонів Саболч-Сатмар-Берег та Абуай-Земплін Угорщини, Кошицького та Пряшівського краю Словаччини, Івано-Франківської та Закарпатської областей України.
Цей ознайомчий тур був можливістю протестувати подорожі досвідченими туристичними операторами України, як окремі туристичні продукти живою спадщиною Українських Карпат і, водночас, відчути ними цінність та потенційний інтерес для туриста від усієї пропозиції українських продуктів, що складається з 13-ти вікенд-турів. Паралельно у інших країнах партнери проекту провели або проводять аналогічні промо-тури для операторів внутрішнього в’їзного туризму, презентуючи свої регіональні продукти від ‘Go 52 Heritage Weekends’.
Тур для туроператорів охопив 13 локацій гірських районів Івано-Франківської області (це не навмисний збіг з кількістю продуктів, розроблених для Українського споживача). Власне, подорожі карпатською живою спадщиною – це 13 окремих незабутніх новел з унікальними сюжетами, що у незвичний спосіб інтерпретують уже відомі знання про місцеві традиції господарювання, крафтові виробництва та народне мистецтво й пропонують відвідувачам зовсім новий досвід для подорожей – включення у звичайне життя місцевих людей. Відповідно, тури розраховані на вдумливого, свідомого туриста, так званого – культурного гурмана, ось їх назви та місця: «Подорож до трипільського Спаса», «Подорож за гербами для органічного чаювання та за орнаментами для вишивки», «Черешневі сади Борисівки» (Коломийщина), «Веселий Космач», «Відкриття мистецького Косова» (Косівщина), «Єгерською спадщиною Карпат», «Гуцульське набування від Галинки Мокан», «Мандрівка до райського саду», «Гуцул. Зінгер. Два коня» (Верховинщина), «Тур Кулінарною спадщиною бойків», «За бойківськими світанками», «Стань вівчарем на один день», «Подорож до іграшок минулого» (Долинщина).

З метою вдосконалення кожного з пропонованих продуктів в межах туру було організовано окрему сесію зворотного зв’язку, де взяли участь надавачі послуг в рамках новостворених туристичних продуктів, виконавці проекту та туроператори. Сесія відбулась у Центрі спадщини Вигодської вузькоколійки – одній з найпопулярніших туристичних атракцій регіону. Цінність цієї сесії – враження з перших вуст від досвідчених розробників маршрутів та відомих посередників на ринку послуг, які відзначили унікальність пропозиції, оригінальність та зручність для туристів усіх локацій. Найбільш цікавими та пам’ятними моментами туру учасниці вважають саме деталі простого сільського життя, в т.ч. виїзд на бричках, купання у «валилі», похід на Кринту з гуцульським «игиканєм» (особливим співом), доступні від а до я процеси крафтового сироваріння, оповіді господарів бойківських садиб, які захоплюють дух. Деякі з них відзначили, що вже готові стартувати з власною промокампанією для окремих, на їхню думку найбійльш «готових» турів.»

Трохи прямої мови від учасниць туру:
«Всі учасники- експерти-практики туризму. Організатори подбали, щоб усі локації та логістика були оригінальні і зручні туристам, показували автентику і традиції краю. Промо-тур проекту «GO52!» став унікальною нагодою побільше дізнатися про унікальні історичні місця, які в подальшому можна залучати до новорозроблених турів. У цьому сенсі відкриттям виявився веселий Космач і бойківська кухня, яку не варто плутати з гуцульською.
Всі продукти є унікальними, цікавими і однозначно мають право на життя. Тури однозначно для сімей з дітьми, очевидно при вдалій рекламній кампанії, матимуть великий попит серед молоді, проте водночас, більшість з них підходять для зрілих активних пар, чиї діти «вилетіли з гнізда». Безперечно, пропоновані об’єкти є молоді, це – добре, їх можна вдосконалювати. Однозначно необхідно залишити їхню самобутність, але турист сприймає будь який об’єкт і через естетику. Тож деякі території слід прибрати, привести в належний вигляд, зробити туалети і умивальники там, де їх немає, організувати парковки для великих автобусів».

Слід відзначити, що проект «52 стилі життя в Карпатах» триватиме ще 12 місяців, що дозволить суттєво доопрацювати новостворену українську пропозицію продуктів, особливо маркетингові стратегії кожного з них, завершити промоційну кампанію турів для всіх країн, що включає виготовлення та запуск проморолика, багатомовної промоброшури, мобільної аплікації, що зроблять доступними для споживачів різних країн усі 52 продукти спільноти. Більш того «відкриті» в межах проекту носії живої спадщини, зберігачі зникаючих культур праці різного віку, стилів життя та уподобань, відриються світові у особливому альбомі та віртуальному музеї живої спадщини цільових регіонів проекту, очевидно, у тісному зв’язку з «Go 52 Heritage weekends!».
Задля розуміння та покращення пропозиції в цілому запланована фінальна онлайн-майстерня за участю колег, туроператорів в’їзного внутрішнього туризму Словаччини, Румунії, Угорщини й України, після того як відбудуться усі чотири внутрішні тестові тури-майстерні. Тому ТАІФ традиційно каже усім учасникам проекту «52 способи життя в Карпатах» та спільноти Go52! – до зв’язку!
#huskroua #enicbc #go52 #52lifestyles
Цей реліз підготовлено за підтримки Європейського Союзу та Програми транскордонного співробітництва Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна на 2014-2020 роки. Його зміст є виключною відповідальністю ГО «Туристична Асоціація Івано-Франківщини» і в жодному разі не може вважатись таким, що відображає позицію Керуючого Органу / Спільного Технічного Секретаріату чи Європейського Союзу.
Проект “52 стилі життя в Карпатах: відродження традиційних культур праці” виконується Туристичною Асоціацією Івано-Франківщини у партнерстві з Торгово-промисловою палатою повіту Сату-Маре (Румунія), Кошицькою регіональною організацією туризму (Словаччина), Туристичною організацією ABA (Угорщина) та управлінням міжнародного співробітництва, євроінтеграції, туризму та інвестицій Івано-Франківської ОДА (Україна) і співфінансується ЄС в рамках Програми транскордонного співробітництва ЄІС Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна 2014-2020 (www.huskroua-cbc.net).
Період реалізації проекту: 25 жовтня 2019 – 24 жовтня 2021.
Загальний бюджет проекту – 576,081.52 Євро.
Офіс проекту в Україні: вул. Дністровська, 26, Івано-Франківськ, 76018.: +38 0342 720232, e-mail: office@www.taif.org.ua, www.www.taif.org.ua
